Za oknem Syberia, w skarpetkach rozgrzani.

Jest zimno, siąpi deszcz, generalnie – fotel Twoim najlepszym przyjacielem, a kubek herbaty ciągle pełny. Za oknem wiatr szarpie drzewami. Bierzesz ostatni ciepły łyk i idziesz udowodnić sobie, że nie pokona Cię nic.

Bieganie poza ekstra produkcją endorfin w Twoim organizmie, które wymuszają na Tobie podkówkę na twarzy, potrafi dostarczyć wiele więcej pozytywnych symptomów. Gdy temperatura na zewnątrz jest nieco niższa, pojawia się dodatkowy czynnik jakim jest wzmożona produkcja adrenaliny. Adrenalina jak zapewne wiesz, wzmaga Twoją wydolność fizyczną, jak i wspiera pracę na poziomie nazwijmy to mentalnym. Zapewne treningi w chłodniejsze dni zajdą Ci dużo bardziej szczegółowo w pamięć.

Ja po treningu czuje się bardziej rześki. Trening mniej mnie męczy, gdy temperatura jest niższa. Nie przybiegam też do domu jak mopsik po burzy i nie kapię na podłogę udając, że chciałbym ją umyć. Niska, niższa temperatura moim zdaniem jest jak najbardziej ok i wcale nie brak mi słonecznych dni gdy jestem na trasie.

Skoro już wspominam o niskiej temperaturze, warto wspomnieć również o zimnych prysznicach. W jednym ze spotkań na TEDxLUC miałem okazję obejrzeć/usłyszeć wystąpienie Pana Joel Runyon pt. „How Cold Shower Therapy Can Change Your Life”. Prezentacja genialna, a raczej jej temat. Nie mam zamiaru  jej tutaj streszczać, jednak powiem, że warto zajrzeć. Warto też spróbować, przeżyć 30 dni zimnych pryszniców i zobaczyć jak zmieni to Twoje życie. W chwili obecnej, po treningu zażywam zimnego prysznica. Na odebranie sobie przywileju korzystania z zimnej wody się nie odważyłem, ale może i na to przyjdzie czas.

Pamiętaj, nie ma takiej pogody, wygody czy też humoru, który może Cię powstrzymać w dążeniu do celu jeżeli samemu mu na to nie pozwolisz.

Do zobaczenia! 🙂

Skomentuj

